Объявление

Свернуть
No announcement yet.

Сетевая видеоколлекция

Свернуть
X
Свернуть
 
  • Фильтр
  • Time
  • Show
Clear All
новых сообщений

  • Wotan
    replied
    Korean War Gun Camera - UN Forces vs Ground Targets





    Aerial Kills during the Korean War - Gun Camera Footage

    Compilation of various aircraft fighting on the North Korean side during the Korean War engaged by USAF F-86 Sabres 1951-1953. Some known historical context:
    0:00 - 1st Lt Thomas E Nott in an F-86F Sabre shoots down a MiG-15 on June 29th 1953
    0:12 - 355th FS Sabre pilot Captain Ralph Parr blows the wing off his fifth MiG-15 making him the 34th Sabre ace on June 18th 1953
    0:19 - 1st Lt Walter R. Copeland scores his first and only MiG-15 kill on September 9th 1952
    0:30 - Manuel J."Pete" Fernandez Jr's two MiG-15 kills over North Korea on March 21st 1953 that earned him the DSC
    0:59 - Sabre pilot Captain Norman L. Box collides with the MiG-15 he shot down over Korea on September 4th 1952
    1:20 - Lonnie R. Moore of the 335th Fighter-Interceptor Squadron achieves ace status by downing his fifth MiG-15 over Korea on June 18th 1953
    2:11 - One of the six MiG-15 kills during Project Gun-Val in 1953, the combat evaluation of the F-86F-2 armed with 20mm cannon
    2:32 - 1st Lt Kenneth L. Palmer in an F-86 Sabre stays on the tail of a MiG-15 until he scores his first and only aerial victory over Korea on June 29th 1953
    3:21 - 334th FS F-86 pilot 1st Lt Gene F Rogge guns down his first and only MiG-15 over Korea on August 1st 1952

    3:46 - Captain Ralph Parr scores the final and most controversial aerial victory of the Korean War on July 27th 1953 shooting down a Soviet Navy Ilyushin Il-12 transport aircraft shortly before the newly signed armistice that ended hostilities was supposed to come into force. The Ilyushin came down on Chinese soil 4 km from Mao-erh-shan and all 21 people on board (six crew and fifteen passengers) were killed. There are suggestions that Parr shot down the aircraft because he was already had nine victories under his belt and needed one more to achieve the status of double ace. Russian sources suggest an even more sinister motive, that the aircraft was deliberately targeted either because it was suspected that an important prisoner of war was being transferred to the Soviet Union or because the aircraft was supposed to be carrying top officials of the Soviet Pacific Fleet.



    Почитать по последнему эпизоду: "Расстрел над Хуа-Гоу" https://rg.ru/2015/11/26/rodina-rasstrel.html

    Leave a comment:


  • RomanSR
    replied


    Spitfire Mk1 to Mk24 | How Spitfires kept getting better

    Leave a comment:


  • Wotan
    replied
    P-51, 354 FG, RAF Lashenden, сегодня Headcorn, 1944.
    Last edited by Wotan; 24-11-21, 09:01.

    Leave a comment:


  • Polar
    commented on 's reply
    Книжка у товарища хорошая, спору нету.
    НО!
    Дело не в "сумасшествии", как говорит товарищ про отчет 1939 года в районе 19-й минуты видео.
    Надо понимать следующие:
    1. Британский истребитель не нуждается в маневренности вообще, и в маневренности при отрицательных перегрузках в частности. На скоростных истребителях маневренный бой невозможен в принципе, это ясно любому здравомыслящему британскому офицеру.
    2. Британский истребитель нуждается только в скорости, для перехвата скоростных бомбардировщиков противника.
    3. По исследованиям Роллс-Ройса, использование впрыска приведет к снижению мощности двигателя пор сравнению с карбюратором при прочих равных в том числе и потому, что вследствие использования давления при впрыске, температура ТВС будет заметно выше чем при формировании ТВС в карбюраторе.
    А британскому истребителю нужна только скорость, и не нужна маневренность - см. выше.

  • exec228
    commented on 's reply
    К стенке его за саботаж!

  • RomanSR
    replied


    How One Decision Ruined British Aircraft Engines



    Leave a comment:


  • Papa
    commented on 's reply
    А есть инфа, где это было снято?

  • exec228
    commented on 's reply
    Маньяк Чумака и Кривокрысенко. Не факт, что социально безопасный.

  • CoValent
    replied


    Пенсионер собирает самолеты собственной конструкции, летает и учить летать на них.

    Наш пенсионер.

    Leave a comment:


  • Wotan
    commented on 's reply
    Ага, большое спасибо, сегодня надеюсь добраться и посмотреть это видео, наверное, это тоже, что и описано здесь: "MiG-23 Vs Mirage F.1: when Cuban-flown Angolan Floggers clashed with South African Mirages" - "The SAAF had to admit that – thanks to the superior armament of the Cuban-flown MiG-23MLs – Angola was now in possession of air superiority" https://theaviationgeekclub.com/mig-...rican-mirages/

    Тема для меня была неизвестная пока не увидел эту чешскую модель: https://www.specialhobby.eu/en/our-o...e-killers.html

    Пытался связать в поиске Гугла "Mirage F.1" и "Commie Killers" - все ответы на запрос ведут к чешской модели. Т.е. мне пока не попалась ни одна статья, где бы Мираж так называли. Пока мне показалось, что это что-то сугубо чешское )))

  • CoValent
    commented on 's reply
    Французский истребитель Mirage F1 был создан фирмой Dassault в инициативном порядке без мощной государственной поддержки. Сделав несколько экспериментальных машин (вертикального взлета и посадки, очередную бесхвостку, машину с изменяемой геометрией крыла), французские специалисты пришли к выводу,…


    Краткое содержание: Миражи гоняли 21-х, порой сбивали. После появления МиГ-23 и первой же потери в воздушном бою ЮАР-овцы резко прекратили вылеты и залёты на территорию Анголы.

  • Wotan
    replied
    Только что нарвался на это видео, сам его ещё не смотрел, но чуть-чуть глянул комменты

    When Cuban MiG-23s fought Mirage F1s. In Africa?!?



    Мало что знаю по этой теме, насколько можно доверять всему сказанному и показанному?

    Leave a comment:


  • МИХАЛЫЧ
    replied
    Originally posted by exec228 View Post
    Прикольно будет наткнуться на тему через дюжину лет.
    Особенно прикольно по точному запросу и в релевантную тему.
    И тупо наблюдать, как 100% роликов недоступны.
    Да!!!! когда я плотно занимался 888, я копировал тексты и сохранял сотни, если не тысячи ссылок.
    Недавно прошел по ним...
    Ну, вы понимаете. 90% - нет. Ладно ютуб, а всякие форумы, чаты, архивы телекомпаний.... А прошло всего лет 10 (как я искал).
    Хорошо хоть ролики я скачивал на жесткий диск.
    у китайцев есть забава - писать иероглифы на асфальте.
    Водой.
    Last edited by МИХАЛЫЧ; 05-11-21, 19:09.

    Leave a comment:


  • exec228
    replied
    Прикольно будет наткнуться на тему через дюжину лет.
    Особенно прикольно по точному запросу и в релевантную тему.
    И тупо наблюдать, как 100% роликов недоступны.

    Leave a comment:


  • Wotan
    replied
    Venezuelan F-16 shoots down an OV-10 Bronco | November 27, 1992


    A Venezuelan Air Force F-16, piloted by Lt. Beltran Vielma, shoots down a rebel OV-10 Bronco near El Libertador Air Base during the second coup attempt of 1992, on November 27. Vielma used the M61 Vulcan cannon of his F-16 to destroy the light attack aircraft. The rebel pilot, Lt. Carlos Mictil, ejected safely and was arrested later. The Venezuelan coup attempts of 1992 were attempts to seize control of the government of Venezuela by the Hugo Chávez-led Revolutionary Bolivarian Movement-200. The first coup attempt took place on 4 February 1992, and was led by Chávez. A second coup attempt on 27 November 1992, took place while Chávez was in prison but was directed by a group of young military officers who were loyal to the Revolutionary Bolivarian Movement-200. On 27 November 1992, the OV-10s were widely used by mutinous officers who staged the second attempted coup against former President Carlos Andrés Pérez. The rebels dropped bombs and launched rockets against police and government buildings in Caracas. Four Broncos were lost during the uprising.

    Leave a comment:

Working...
X
Яндекс.Метрика